VELKOMMEN







Related Posts with Thumbnails

lørdag 4. september 2010

Kan noen hjelpe?



Jeg har tatt på meg ett lite oppdrag...




Jeg skal nemlig lage en marsipankake til 60 mennesker neste lørdag. *sjelver*





Planen min er å lage sukkerbrødene på forhånd og fryse dem ned, for så å ta de opp på fredag og fylle og pynte den. Funker det?

Og kan jeg bruke en vanlig sukkerbrød oppskrift til en langpanne?

Og siste spørsmål:
Hva slags fyll skal jeg bruke? (ikke nøtter?)




Da setter jeg meg ned foran TV'n og venter i spenning på om noen kan hjelpe meg...
-Her er det MgpJr på full guff!


God helg, alle sammen!


Klemmer, Marianne

9 kommentarer:

  1. oi, det var litt av en kakebestilling!!!!!
    usikker på hvordan det går å fryse ned, men kan ikke skjønne hvorfor det ikke skulle være greit. så lenge du dynker kaka nok så blir den i hvert fall ikke tørr! jeg bruker melk til å dynke med, det funker bra.
    min favorittkombinasjon til fyll i bløtkake er vaniljekrem, hakket kokesjokolade, skivet banan og bringebær - friske eller frosne (altså ikke syltetøy!). Det gir en god balanse mellom søtt, syrlig og friskt!
    når det gjelder hvor mye du trenger til en langpanne må jeg dessverre melde pass :(
    masse lykke til, og god lørdagskveld!
    klem fra Barbro

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg kan ikke hjelpe men helt sikker på at det fixer du bra :)

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  3. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg for kakebaking er ikke min sterkeste side.. Men vil gjerne ønske deg lykke til og tvi tvi :)

    Ha en super lørdagskveld videre.

    Klem fra Torunn

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelig kommentar, alltid så trivelig når nye kommer innom og legger igjen spor;)
    Du har sannelig tatt på deg storoppdrag, men det skyldes vel at du er god på dette;)
    Koselig blogg du har, så jeg kommer nok tilbake;)
    Nyt helga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Hør med Malin som har bloggen no15 :) http://ekaasarntzen.blogspot.com/
    Hun er kjempeflink til å lage kaker!

    Marthe

    SvarSlett
  6. Hei Marianne
    Jeg er desverre ikke så god på kaker, men har en svigerinne som er kjempeflink til dette og ikke minst pynting! - her er en link til marsipankaken hun lagde til en konfirmasjon for ikke så legne siden...
    http://tonjesitt.blogspot.com/2009/06/konfirmasjonskake.html

    Du kan sikkert sende henne en mld og få oppskrift og gode råd :)

    Ønsker deg masse lykke til, klem fra Mette

    SvarSlett
  7. Tak for koselig kommentar på bloggen min:) For et oppdrag! Jeg kan desverre ikke hjelpe, da min marsipankakeerfaring er ganske blank. Men, de bildene du viser er lekre!
    Ha en finfin søndag!
    Klem

    SvarSlett
  8. Litt av en bestilling, jeg hadde nok også vært ganske skjelven i buksene. Men ved hjelp av google og diverse forum på nettet så kommer du nok fram til noe bra. detsoteliv.no har nok også noen gode oppskrifter :) Jordbær og banan er nok en favoritt til fyll, og noe de fleste liker :) Lykke til :)

    Takk for at du vil være med på min give away :)

    Søndagsklem Karina

    SvarSlett
  9. Litt seint å komme med tipset nå, kanskje,, men til en annen gang:) Til langpanne kan du doble oppskriften til vanlig rund form, pleier funke for min ovn/panne. Og hvis du fryser kakebunnen først blir den lettere å dele senere, for den smuldrer ikke så mye. Smart. Lykke til!

    SvarSlett

Blogglisten