VELKOMMEN







Related Posts with Thumbnails

fredag 10. september 2010

Mammas herlige dronningpai


Ikke vet jeg hvorfor den heter dronning pai, for jeg hadde ikke tørt å servere denne til Sonja....sånn utseende messig. Men smaken derimot, -den er en dronning verdig ;o)


400 g hvetemel
3 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
2 dl sukker
200 g smør (blå soft hvis den skal være melkefri)
1 egg

6 epler(disse koker jeg litt og moser for å slipp bitene)

1 pk vaniljesaus (til koking) tilberedes med halvparten av oppgitt mengde melk)

Bland det tøret og kna inn smør. Tilsett deretter egget. Settes i kjøleskapet minst en halv time. Press halve deigen ned i en paipform og prikk med en gaffel. Stek ved 200 grader ca 10 min. (for de som gidder; legg ett bakepapir med tørre erter oppå mens du steker) Legg deretter i eplefyllet, hell vaniljekremen over og smuldre over resten av deien. Deretter inn i ovnen igjen i 30 min.


Server med vaniljesaus eller is.


Denne er like god med blåbær og!


Håper det smaker, velbekomme som Wenche sier ;o)


Marianne

2 kommentarer:

  1. Hei og nam, dette så deilig ut! Og bloggen er kjempekoselig, jeg kommer da så absolutt tilbake, legger deg i bloggrollen min! (selvom Nanni nå skal bli råååsablogger, men stadig glemmer å legge ut nye outfits... :D)
    Vi blogges!
    Klem på en fredagskveld!

    SvarSlett
  2. Morn morn:)Kjekt at du ville bli med på min give away.

    Skal ikke se bort i fra at jeg kanskje prøver den dronning-kaka. Frøkna har bursdag i morgen og alltid morsomt å servere noe "annet" enn det vanlige. Er litt lite oppfinnsom dessverre. Ingen stor feiring men litt markering.

    Du har vel fullt opp med stor-kalas ser jeg:) Lykke til:)

    SvarSlett

Blogglisten