VELKOMMEN







Related Posts with Thumbnails

søndag 18. april 2010

Hektisk loppehelg og hjemmelagde potter!

I helgen har det gått i ett! Startet lørdagen med 2 loppemarked, så kokkelering for mamma og hennes venninner, og i dag har jeg vært så heldig og fulgt fadderbarnet mitt M til dåp. Snakk om drømmehelg du!




Det har blitt lite med blogging i helgen, men har masse fint å vise dere i uken som kommer!!! Bl.a. noen herrrligheter fra loppisene ;o) I dag skal dere få se pottene storesøster og jeg lagde på fredag. De kommer det forhåpentligvis tomatplanter opp av etterhvert :o) *Gleder meg.*

For de som vil prøve; her kommer en pottemakerguide...




1.
Finn frem en avis og en tom dopapirrull. Fjern stiftene som holder avisen sammen og klipp ned langs midten.



2.
Brett avisen én gang på langs



3.
Rull papiret på dorullen.



4.
Trykk inn papiret på enden.




5.
Fjern dorullen og fyll med jord.



Vips!
Gratis potter som du setter rett i jorda når de er klare for utplanting. Disse vil etterhvert råtne! Storesøster storkoste seg med dette, så dette er absolutt noe å gjøre med barna!

Når jeg kom hjem fra helgehandelen hadde storesøster plukket "noen" hestehov til mamma.



Så disse har fått pryde kjøkkenøya i helga...




Håper dere alle har hatt en fin helg!

Klemmer, Marianne

1 kommentar:

  1. Marit Rønneberg2. mai 2010 kl. 20:43

    Åh, disse pottene var knallsmarte!
    Tusen takk for tipset. :o)

    SvarSlett

Blogglisten