VELKOMMEN







Related Posts with Thumbnails

lørdag 6. februar 2010

Prinsesse pannebånd

Har strikket prinsesse pannebånd til storesøster. En stooor hit hos henne! Nå har hun ønsket seg pannebånd til dukken og, så det er under produksjon.






Veldig enkelt!! strikker på tvers og syr sammen til slutt. Her kan du egentlig eksprimentere litt på hvor tykt og hvor mange tagger du vil ha.




Til storesøster har jeg lagt opp 17 masker på pinne 3. Jeg øker med 1 m på den ene siden hver omg til har 26 m på pinnen. Deretter feller jeg 1 m på hver omg (på samme side) til jeg har 17 m igjen på pinnen. På denne kronen har jeg strikket 4 tagger. Prøv deg litt frem! Når jeg har sydd sammen kronen har jeg heklet en kant med kantm oppe og nede. En liten luftmaskebue på toppen av hver tagg gjør seg også ;)




Lykke til!

1 kommentar:

  1. Så flink du er, Marianne!! Får jo nesten lyst til å sette i gang jeg også :-)

    Klem

    SvarSlett

Blogglisten