VELKOMMEN







Related Posts with Thumbnails

mandag 14. februar 2011

SOMMERLIGE JORDBÆRFRISTELSER EN KALD VINTERDAG






Skal du gjøre ekstra stas på din kjære i dag?

Jeg drar på senvakt, så min kjære må nøye seg med en reste muffins fra i går. -Men den er til gjengjeld veldig god ;o) Har du lyst til å prøve?


Ha jordbærene i en blender og mos til en fin puré. Dette skal bli ca 120 g. Sett av 40 g til jordbærsmørkrem.
Bland melk, vanilje og 80 g jordbærpuré i en bolle. Pisk smøret mykt i en annen bolle. Tilsett sukker og pisk til en luftig røre, ca 3 min. Tilsett egg og eggehviter, ett av gangen og bland godt. Sikt sammen mel, bakepulver og salt i en annen bolle. Rør inn 1/3 av melet i røra, så halvparten av jordbærmelka. Fortsett annenhver gang , og avslutt med mel. Fordel røra i muffinsformer. Fyll dem 2/3 fulle. Stek ved 180 C i 22-25 min eller til en kakestikke kommer ut ren. Avkjøl på rist.


Pisk smøret mykt, ca 3 min. Tilsett jordbærpuré og bland godt. Tilsett 300 g melis og pisk på lav hastighet. Tilsett resten av melisen og pisk til en luftig glasur, ca 2 min.  Fordel kremen på kakene.



Ha en riktig god Alle hjerters dag, kjære dere! Og tusen tusen takk for alle de søte kommentarene dere legger igjen her. De varmer så veldig!

Store, gode klemmer fra
post signature



Husk å melde dere på Give awayen her!

10 kommentarer:

  1. Hei!
    Så godt det så ut, du er superflink!
    Happy Valentine- Kjempe glad i deg :)

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  2. Så koselig det var her inne da!!
    Legger meg til som følger jeg og kommer gjerne igjen!:-)

    Nydelige muffinsbilde altså, fikk helt vann i munnen her!!:-)

    Ha en strålende Valentine's day idag!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  3. Tenker det er sånn at HAN skal gjøre stas på HENNE i dag, så jeg mailer en kobling til mannen (hit, altså) & hååååper han tar hintet :-)

    SvarSlett
  4. Mmmm..så godt ut! Og jeg som eLSKER rosa:)

    Ønsker deg en strålende valentines day!

    Klem fra MArgit

    SvarSlett
  5. Mmm, de så GODE ut, du er så flink og bake du;)
    Og de matchet jo roseputen din, hihi!
    Ha en fin Valentikne ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  6. Ser helt fantatsik godt ut! Oppskriften skal lagres.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  7. Disse muffinsene så jo helt nydelige ut. Her i huset feirer vi ikke valentine lenger så her er det verken kake eller gaver :-)

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  8. altså..nydelig muffins..men jeg la da merke til den VAKRE puta i bakgrunnen..hvor har du kjøpt den?
    happy valentines day;)

    klemmer

    SvarSlett
  9. MUMS... de ser lækre ud, dine søde kager :-)
    Jeg håber, de var gode..

    Hav en dejlig tirsdag
    Birgitte

    SvarSlett
  10. Yummi! Disse så virkelig gode ut, så tusen takk for at du deler oppskriften. Dette må prøves! :)

    SvarSlett

Blogglisten